Så fort jag känner att jag börjar få grepp om mina picoter, chains och doubbel stitches så hamnar jag i något nytt i ett nyfunnet mönster, utmaningarna tar aldtrig slut. Sen är det kanske det som är tjusningen - att aldrig bli full lärd?
Jag tackar min lyckliga stjärna för alla entusiasmer som lägger upp lektioner på youtube och/eller bloggar.
 
Började så smått med små band och blommor.
 
Har kommit in på lite mer avancerade mönster men jag har dock långt kvar. Man kan slå in pärlor men det har jag inte ens funderat på att slå mig in på än.
 
Började med ett grövre garn och har sen fått tag på ett tunnare - men det är både för- och nackdel oavsett tjocklek. Jösses vad det kan tjorva oavsett garnstorlek! Minsta lilla misstag kan bli så svår att få till att det slutar med ett klipp och så får man börja om.
Detta ska bli ett bokmärke, men än så länge är bara första varvet avklarat.
 
 
Slå ett slag för sjutton,

Kommentera

Publiceras ej